قیمت پراید کارکرده امروز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ + جدول

با وجود اینکه سال‌ها از متوقف شدن تولید پراید می‌گذرد اما همچنان این خودرو در بازار خودروهای کارکرده مشتریان فراوانی دارد، در این گزارش به بررسی قیمت پراید کارکرده در اسفند ۱۴۰۳ می‌پردازیم. 

بر اساس قیمت پراید کارکرده در بازار خودرو، پراید ۱۱۱ مدل ۱۳۹۳ کاپوت رنگ با ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۲۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و پراید ۱۵۱ مدل ۱۳۹۷ گلگیر تعویض با ۸۸ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۲۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین شخصی پراید ۱۴۱ مدل ۱۳۸۸ دور رنگ با ۲۳۲ هزار کیلومتر کار کرد را ۱۴۵ میلیون تومان آگهی کرده است. در میان آگهی‌های منتشر شده پراید صندوقدار مدل ۱۳۸۹ بدون رنگ با ۷۲ هزار کیلومتر کارکرد به چشم می‌خورد که قیمت آن نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

جدول زیر را برای اطلاع از قیمت پراید کارکرده در اسفند ۱۴۰۳ بررسی کنید.

قیمت پراید کارکرده – اسفند ۱۴۰۳
برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)
پراید ۱۱۱۱۳۹۳سفید/کاپوت رنگ۱۶۰,۰۰۰ ۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۵۱۱۳۹۷سفید/گلگیر تعویض۸۸,۰۰۰ ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید صندوق دار۱۳۸۲یشمی/دارای آفتاب سوختگی۳۷,۰۰۰ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱۱۳۹۵سفید/بدون رنگ۱۹۱,۰۰۰ ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید هاچ بک۱۳۸۵سفید/دور رنگ۳۵۱,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۴۱۱۳۸۸نقره ای/دور رنگ۲۳۲,۰۰۰ ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید صندوق دار۱۳۸۹سفید/بدون رنگ۷۲,۰۰۰ ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی پراید ۱۴۱

سایپا ۱۴۱ همچون سایر پرایدهای هم‌دوره خودش از پیشرانه ۱.۳ لیتری با کد M۱۳ بهره می‌برد. این پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی در نسخه‌های ارتقاء یافته به استاندارد آلایندگی یورو ۴ رسیده و قادر است ۷۱ اسب بخار قدرت در دور ۵۲۵۰ و ۱۰۸ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۲۷۵۰ تولید نماید. البته این مشخصات حتی برای یک خودرو اقتصادی هم مایوس‌کننده به نظر می‌رسند اما وزن سبک حدود ۹۴۰ کیلوگرمی ماشین باعث شده که ضعف پیشرانه چندان به چشم نیاید و حداقل برای استفاده‌های عادی کارمان راه بیفتد، هرچند همچنان نباید از چنین خودرویی توقع شتاب عالی را داشته باشید.
از جمله مشکلات پیشرانه ۸ سوپاپ پراید ۱۴۱ می‌توان به راندمان پایین، آلایندگی بالا و تکنولوژی ساخت بسیار قدیمی اشاره نمود اما همزمان مواردی نظیر: مصرف سوخت قابل قبول ۶.۴۴ لیتری (رانندگی ترکیبی در شرایط استاندارد با موتور یورو ۴)، حساسیت پایین به کیفیت بنزین و دوام نسبتاً بالا، مزیت‌هایی هستند که با این انجین بدست خواهید آورد. وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی قرار گرفته که نیرو را به چرخ‌های جلویی ماشین منتقل می‌کند. ضمناً ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب پراید ۱۴۱ قدرت چندان مناسبی ندارند و باید در سرعت‌های بالاتر، محتاط عمل کنید.
به طور کلی پراید ۱۴۱ تفاوت فنی خاصی با سایر پرایدهای هم دوره خودش ندارد و تقریباً رفتار مشابهی در شهر و جاده از خود نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا