قیمت خودرو ال ۹۰(تندر)، پراید، برلیانس و سمند اردیبهشت ۱۴۰۴ / تیبا بهتر است یا ۲۰۶؟

پژو ۲۰۶ SD V۸ مدل ۱۳۹۶ صافکاری بدون رنگ با ۷۲ هزار کیلومتر کارکرد با قیمتی معادل ۵۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود. در آگهی دیگریتیبا ۲ مدل ۱۳۹۲ بدون رنگ با ۶۵ هزار کیلومتر کارکرد نزدیک به ۴۰۵ میلیون تومان ارزشگذاری شده است. جدول زیر را جهت اطلاع از لیست قیمت خودروهای کارکرده امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ بخوانید.

قیمت خودروهای کارکرده امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)
رنو ساندرو دنده ای۱۳۹۵سفید/بدون رنگ۱۵۰,۰۰۰۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
برلیانس کراس۱۳۹۷مشکی/بدون رنگ۱۷۴,۰۰۰۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ E۲۱۳۹۵سفید/گلگیر رنگ۲۶۰,۰۰۰۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ SD V۸۱۳۹۶سفید/صافکاری بدون رنگ۷۲,۰۰۰۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز۱۳۹۳خاکستری/یک لکه رنگ۳۵۰,۰۰۰۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید صندوق دار دوگانه سوز۱۳۸۷نقره ای/بدون رنگ۳۰۵,۰۰۰۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند SE۱۳۹۴سفید/چند لکه رنگ۱۵۸,۰۰۰۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲۱۳۹۹سفید/بدون رنگ۶۵,۰۰۰۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا ۲ بهتر است یا ۲۰۶ تیپ ۲؟

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از یک موتور ۸ سوپاپ ۱.۴ لیتری به قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر به همراه گیربکس ۵ دنده دستی نیرو دریافت می‌کند. این در حالی است که تیبا ۲ به موتور پرقدرت تر ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با توان خروجی ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ متر مجهز شده. بنابراین از لحاظ میزان توان فنی، تیبا ۲ نسبت به حریف عملکرد بهتری دارد. شتاب صفر تا صد تیبا ۲ حدود یک ثانیه سریع‌تر از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است و در مجموع تیبا ۲ تا حدودی می‌تواند رانندگی مهیج تری را ارائه دهد.

اما از لحاظ تجربه رانندگی می‌شود گفت که وضعیت پژو ۲۰۶ و آرامشی که برای سرنشینان خود رقم می‌زند بهتر از تیبا ۲ است. میزان ورود سروصدا به درون کابین و همچنین نرمی سواری این هاچبک فرانسوی در مقایسه با محصول سایپا به طرز ملموسی بهتر بوده و آرامش بیشتری نصیب سرنشینان می‌کند. میزان تسلط راننده بر قسمت جلو تیبا ۲ بیشتر است و راننده می‌تواند انتهای دماغه را مشاهده کند اما راننده ۲۰۶ از این جهت کمی با محدودیت دید روبه‌رو است.

از لحاظ هندلینگ و پایداری نیز باید گفت وضعیت پژو ۲۰۶ نسبت به تیبا دو تقریبا بهتر است و چسبندگی بیشتری را در عبور از مسیرهای مارپیچ و حین مانورهای پرشتاب ارائه می‌دهد. قدرت ترمزهای این دو خودرو نیز تنها برای مصارف روزمره و رانندگی‌های عادی مناسب ارزیابی می‌شود و در سرعت‌های بالا لازم است فاصله طولی مناسب با خودروهای حاضر در مسیر و سایر موانع رعایت شود. به ویژه که ترمزهای عقب این خودروها از نوع کاسه‌ای هستند و نمی‌توانند قدرتی برابر با ترمزهای دیسکی داشته باشند.

منبع
اقتصاد آنلاین
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا

گردونه میلی

Milli Sticky Banner Milli Sticky Banner Mobile