قیمت جدید بازار آزاد تیگو + جدول فروردین ۱۴۰۴

براساس قیمت بازار خودروهای تیگو در فروردین ۱۴۰۴، قیمت تیگو۷ پرمیوم ۲۰۲۳ با کاهش ۲۰ میلیونی نسبت به دیروز حوالی ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان تعیین شده است به عبارتی دیگر این خودرو در  یک روز حدود ۲۰ میلیون تومان ارزان تر شده است. تیگو۷ پرومکس در یک روز حدود ۵۰ میلیون تومان ارزان تر شده است و این خودرو با قیمتی نزدیک به ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان در بازار معامله شد.

همچنین برای خرید تیگو۷ پرومکسAWD در بازار آزاد باید حوالی ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان هزینه کنید این درحالی است که قیمت این خودرو دیروز حدود ۵۵ میلیون تومان گران تر و نزدیک به ۲ میلیارد و ۷۷۵ بود. در جدول زیر قیمت بازار آزاد تیگو در فروردین ۱۴۰۴ را بخوانید.

قیمت بازار آزاد تیگو – فروردین ۱۴۰۴

برندکارکرد
(کیلومتر)
قیمت بازار
(تومان)
تغییر قیمت
(تومان)
تیگو۷ پرمیومصفر۲,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰‏-
تیگو۷ پرومکسصفر۲,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰-
تیگو۷ پرومکسAWDصفر۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰-
تیگو۷ پرو (هیبرید)صفر۲,۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰۰
تیگو ۸ پرو (هیبرید)صفر۳,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰-
تیگو ۸ پرومکس (IE)صفر۳,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰-

معرفی تیگو ۸ پرومکس (IE)

شرکت مدیران خودرو از اواخر زمستان ۱۴۰۱، نسخه ارتقایافته تیگو۸ پرو را با پسوند MAX به بازار کشورمان فرستاد. تفاوت ظاهری تیگو۸ پرو مکس با نسخه‌های معمولی تیگو ۸ پرو، تنها به موارد جزیی مانند افزایش ابعاد جلوپنجره با حاشیه بزرگتر، سپر جدید، گرافیک متفاوت چراغ‌ها و افزایش نامحسوس ارتفاع خودرو، محدود شده است. البته اگر به نمای عقب خودرو دقت کنید، تفاوت‌ها این دو برادر، بسیار آشکارتر می‌شود چراکه تیگو۸ پرو مکس، دارای چهار خروجی اگزوز شده، پس‌زمینه چراغ عقبش به رنگ مشکی درآمده، عبارت FOWNIX در بالای درب صندوق حک شده و همچنین لوگوی ۳۹۰T نیز (که نشانگر گشتاور موتور است) در سمت چپ درب صندوق و لوگوی AWD نیز در سمت راست درب صندوق، نصب شده است. اما در قسمت فنی، سه تغییر بسیار مهم در تیپ MAX رخ داده است؛ اولین تغییر فنی مهم، مربوط به حذف موتور ۱.۶ لیتری و استفاده از موتور جدید ۲.۰ لیتری است که باعث شده تا خروجی موتور، اعداد هیجان‌انگیزتری داشته باشند. ناگفته نماند که این موتور جدید همانند موتور قدیمی ۱.۶ لیتری‌اش، از تکنولوژی AVL اتریش بهره گرفته است. دومین تغییر فنی مهم، مربوط به سیستم محرکه خودروست. درحالیکه تیگو۸ پرو معمولی از ساختار دیفرانسیل‌جلو استفاده می‌کند اما چری برای تیگو۸ پرو مکس، از سیستم تمام چرخ محرک یا همان AWD بهره گرفته است که در آن، بسته به شرایط جاده و وضعیت چرخ‌ها، انتقال قدرت میان محورها بصورت الکترونیکی، کنترل می‌شود. به همین دلیل نیز چری، نام این سیستم محرکه را i-AWD گذاشته تا به هوشمند بودنش، تاکید بیشتری کند! سومین تغییر فنی مهم، مربوط به حالت‌های رانندگی در تیپ MAX است.

منبع
اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا