افزایش قیمت ۱۶۷ میلیون تومانی دنا در ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ + جدول

 با اعلام شرکت ایران خودرو قیمت جدید دنا نسبت به قیمت قبلی این خودرو افزایش ۱۱۵ تا ۱۶۷ میلیون تومان داشته است. در این گزارش به بررسی میزان افزایش قیمت دنا در خرداد ۱۴۰۴ می‌پردازیم.

بر اساس قیمت کارخانه جدید محصولات ایران خودرو، قیمت کارخانه جدید دنا پلاس دستی با موتور EF۷ (رینگ فولادی – ترمز عقب کاسه ای) – با SBR حدود ۷۲۳ میلیون تومان تعیین شده است این در حالی است که قیمت کارخانه قبلی این خودرو حدود ۶۰۸ میلیون تومان بود، بدین ترتیب قیمت کارخانه این مدل دنا حدود ۱۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت نمایندگی جدید دنا پلاس دستی با موتور EF۷P و گیربکس MT۶ در خرداد ۱۴۰۴ حدود ۷۷۶ میلیون تومان اعلام شده است در صورتی که این خودرو قبل از افزایش قیمت شرکت ایران خودرو نزدیک به ۶۳۰ میلیونی قیمت داشت که نشان از افزایش قیمت ۱۴۶ میلیون تومانی این خودرو می‌باشد.

همچنین قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال در نمایندگی ها ۱۶۷ افزایش یافت و با اعلام شرکت ایران خودرو از این پس دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال بجای ۷۹۷ میلیون تومان با قیمت جدید ۹۶۴ میلیون تومانی به بازار عرضه خواهد شد. در جدول زیر قیمت کارخانه جدید دنا در خرداد ۱۴۰۴ را بخوانید.

لیست قیمت کارخانه جدید دنا – خرداد ۱۴۰۴
برندقیمت جدید(ریال)قیمت قدیمی(ریال)میزان افزایش قیمت(ریال)
دنا پلاس دستی با موتور EF۷ (رینگ فولادی – ترمز عقب کاسه ای) – با SBR۷,۲۳۹,۸۱۵,۴۷۳۶,۰۸۱,۱۶۴,۲۲۲۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دستی رینگ فولادی ترمز عقب کاسه ای فاز ۲ استاندارد ۸۵ گانه۷,۲۲۳,۶۸۹,۰۴۱۶,۰۵۹,۱۴۳,۸۵۴۱,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دستی با موتور EF۷P و گیربکس MT۶ – با SBR۷,۷۷۷,۵۶۴,۱۲۲۶,۳۲۷,۵۲۹,۵۹۹۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دستی با موتور EF۷P و گیربکس MT۶۷,۷۶۱,۵۸۸,۴۱۶۶,۳۰۹,۰۸۹,۷۸۳۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دستی با موتور EF۷P و گیربکس MT۶ رینگ فولادی – با SBR۷,۶۱۷,۸۰۴,۸۶۲۶,۰۵۲,۸۲۳,۸۹۹۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دستی با موتور EF۷P و گیربکس MT۶ و رینگ فولادی۷,۶۰۱,۸۳۱,۲۴۶۶,۰۳۴,۳۹۳,۰۸۳۱,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال – SBR۹,۶۵۸,۰۸۰,۱۵۶۷,۹۹۴,۲۳۶,۰۷۵۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال۹,۶۴۲,۵۵۳,۷۲۵۷,۹۷۷,۷۶۱,۰۳۰۱,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با موتور EF۷P۱۰,۰۳۹,۱۷۴,۱۸۴خودروی جدید—–

مشخصات فنی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با موتور EF۷P

نسخه آپشنال دنا پلاس توربو اتوماتیک تحولات فنی خاصی نداشته و همچون گذشته با موتور EF۷ توربوشارژ با توان ۱۵۰ اسب بخار و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور به کار خود ادامه می‌دهد. این پیشرانه به یک گیربکس چینی ۶ سرعته اتوماتیک AT متصل شده تا نیروی موتور به محور جلو برسد.

این نوع گیربکس‌های چینی تحت برندهایی نظیر DAE و لاندا روی محصولات ایران خودرو نصب می‌شوند که گفته می‌شود انواع DAE کیفیت بهتری دارند. با این حال برخی از مکانیک‌ها و تعمیرکاران متخصص گیربکس اتوماتیک هم معتقدند که هر دو گیربکس سطح کیفی نسبتا پایینی داشته و ممکن است در بازه‌های زمانی کمتر از حد انتظار دچار خرابی عمده شود. ضمنا متخصصان گیربکس اتوماتیک توصیه می‌کنند هر ۲۰ هزار کیلومتر صافی و روغن این جعبه دنده با نمونه‌های باکیفیت داخلی یا خارجی تعویض شود تا احتمال خرابی آن کاهش پیدا کند. توجه داشته باشید که هزینه‌های تعمیرات این گیربکس نسبتا بالاست و قیمت نمونه‌های دست اول آن نیز به حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان در زمان نوشتن این مطلب (خرداد ۱۴۰۴) می‌رسد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک در شرایط آزمایشگاهی دارای شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه است که آن را در رده خودروهای پرشتاب داخلی قرار می‌دهد. میانگین مصرف آن در سطح شهر برابر ۱۰.۶ لیتر و در جاده حدود ۶.۳ لیتر برآورد شده است؛ بنابراین مصرف سوخت ترکیبی این محصول ایران خودرو چیزی حدود ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک ماشین ۱۳۷۹ کیلوگرمی داخلی در حد نسبتاً متوسط ارزیابی می‌شود.با توجه به باک سوخت ۶۰ لیتری، می‌توان پیمایش حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر با یک مرتبه سوختگیری را از دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال انتظار داشت.

منبع
اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Milli Sticky Banner Milli Sticky Banner Mobile