
مدیران خودرو از تیگو ۹ و آریزو ۹ با موتور قدرتمند در اردیبهشت ۱۴۰۴ رونمایی کرد
سه محصول این شرکت به زودی توسط مدیران خودرو به بازار کشور عرضه میشود که به همین منظور نگاهی به مشخصات این خودروها انداختهایم.
تیگو ۹، بزرگترین عضو خانواده تیگوها

تیگو ۹ جدیدترین عضو خانواده تیگوها به زودی در ایران عرضه خواهد شد. این خودرو که از ابعادی بزرگتر از تیگو ۸ بهره میبرد، قرار است در دو تیپ فنی به بازار بیاید. یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ که به کمک سیستم تزریق سوخت مستقیم توانایی تولید ۲۵۰ اسببخار قدرت و ۳۹۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. تمامی این نیرو توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. طبق ادعا شرکت مصرف سوخت ترکیبی تیگو ۹ با موتور ۲ لیتری، ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای خودرویی دو دیفرانسیل عدد مناسبی محسوب میشود.
نمونه دوم یک خودرو کاملا متفاوت و قدرتمند است. یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که به همراه موتور برقی قدرتی بیش از ۴۰۰ اسببخار و گشتاور در حدود ۶۰۰ نیوتنمتر را به کمک نسل جدید سیستمهای انتقال قدرت هیبریدی (DHT) به هر چهارچرخ منتقل میکند.
با نگاهی به فهرست امکانات تجهیزاتی همانند : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سقف پانورامیک، مالتی مدیا لمسی با دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ دیسپلی، روکش چرمی صندلیها، تنظیم برقی صندلیهای جلو، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، ماساژور صندلی راننده، شارژر وایرلس ۵۰ وات، درب صندوق برقی، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، دستیارهای کمکی رانندگی (کروزکنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، رادار نقطه کور و نور بالا اتوماتیک) به چشم میخورد.
تیگو ۸ جدید، چهره جدید کراساوور پرفروش

دومین کراساوور چری، تیگو ۸ با طراحی جدید است که با نام تیگو ۸ پلاس شناخته میشود. در بحث ظاهری این خودرو با جلوپنجره و سپر متفاوت به نسبت تیگو ۸ موجود در ایران عرضه میشود. همچنین چراغهای عقب این خودرو حالا به صورت به هم پیوسته شده که سبب شده تا این خودرو عریضتر از قبل نشان دهد. در داخل کابین هم دیگر خبری از مالتی مدیا و کلاستر یکپارچه نیست و این دو قطعه از هم جدا نصب شدهاند.
این خودرو همانند تیگو ۹، به دو موتور مجهز شده است. اولین نسخه به موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با پاشش سوخت مستقیم مجهز شده که در بهترین حالت ۱۹۷ اسببخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور را تولید میکند. دومین موتور قابل سفارش برای این خودرو، ۲ لیتری TGDI است که حداکثر توان تولیدی آن ۲۵۰ اسببخار و حداکثر گشتاور ۳۹۰ را به کمکگیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میکند. سیستم تعلیق این خودرو در هر دو محور به تعلیق مستقل مجهز شده که در محور جلو از نوع مک فرسون و در بخش عقب از نوع مولتی لینک استفاده شده است.
در بحث امکانات این خودرو به سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سقف پانورامیک، شارژر وایرلس، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، تریم داخلی چرمی، مالتی مدیا لمسی با سیستم صوتی sony، تنظیم برقی صندلیهای جلو، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، دوربین ثبت وقایع، دستگیر درهای مخفی شونده، آینه الکتروکرومیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، چراغهای LED و دستیارهای کمکی رانندگی (کروزکنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، رادار نقطه کور و نور بالا اتوماتیک)
مجهز شده که این سطح از امکانات برای خودرو خانوادگی مناسب است.
آریزو ۹، سدان اسپرت با ویژگیهای جالب

اما یکی از خاصترین خودروهایی که شاید در آیندهای نه چندان دور شاهد حضور آن در بازار باشیم، فالوین ۹ است. این خودرو از آریزو ۸ ابعاد بزرگتر و در عین حال قوای محرکه قویتری دارد، اولین بار در سال ۲۰۲۳ نمونههای کانسپت آن به نمایش درآمد. این خودرو در نسخههای مختلفی تولید شده که یکی از قویترین نمونههای آن مجهز به یک موتور بنزینی و دو موتور الکتریکی است که مجموعا بیش از ۶۰۰ اسببخار قدرت و ۹۰۰ نیوتنمتر گشتاور را تولید میکند و به هر چهارچرخ منتقل میکند.
از جمله امکانات این خودرو میتوان به : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سقف پانورامیک، شارژر وایرلس، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب، قابلیت باز و بست پرده سقف پانورامیک عقب، مالتی مدیا لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، دستیارهای کمکی رانندگی (کروزکنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، رادار نقطه کور و نور بالا اتوماتیک)، دوربین ثبت وقایع، رینگ ۲۰ اینچی آلومینیومی و کلاستر دیجیتالی اشاره کرد که برای خودرو اسپرت به امکانات قابل قبولی مجهز شده است.
کاش نسل ماشین چینی در ایران منقرض میشد همه سرطاننند عمرسرمایه را به باد میدهند
افتضاح ور طراحی مخصوصا جلو پنجره تیگو۹که دقیقا آدم رو یاد کوسه پی اندازه،خیلی زشت و بدترکیب.تیگو۸هم که از شترگاوپلنگ از کار دراومده.در خونواده تیگو فقط تیگو۷ از نظر طراحی بد نیست و تو ذوق نمی زنه.تیگو۸ فعلی در بازار هم از پشت خیلی بدترکیبه.فعلا فیدلیتی و اکستریمTXL از نظر طراحی خوش ترکیب ترین شاسی بلند چینی هستند.باقی همگی یک جوری تو ذوق می زنند،حتی غول بازار چینی ها؛اکستریمVXهم با اونهمه فناوری جدید و بی رقیب در رقابت حتی با شاسی بلندهای کره ای،از پشت طراحی جالبی نداره.
کاش اونهایی که ندارن بخرن سوار شن بفهمن چینی بهتر از ایرانی
سلام.وقت بخیر.لطفا اگه دسترسی دارید به مسئولان مدیران خودرو…لطفا لطفا بگید بهشون اول ماشینهای ثبت نامی مردم رو مثل آریزو ۸ و بقیه که دی و بهمن پارسال پیش خرید کردن رو بده بعد بیاد تبلیغ ماشینهای جدیدش کنه
من فاز اونایی که ماشین چینی رو آشغال میدوننو نمیدونم… بابا چین قدرتمندترین اقتصاد جهان رو داره پیشرفته ترین تکنولوژی رو داره نوآوری تو چین داره بیداد میکنه سال به سال داره هی قوی و قوی تر میشه و خیلی زود و راحت خودش رو تو صنعت تولید خودرو هم سطح خودروهای برند جهان کرده … عیب چیو میکنین آخه ؟ یه چیزی از قدیم شندیدین که جنس چینی به درد نمیخوره ، بابا این چین ، دیگه اون چین نیست ۵۴۰ درجه تغییر کرده… من پارس دارم ولی خداییش آرزو دارم یه شاسی بلند چینی از خانواده اکستریم داشته باشم…
وقتی ماشینای آمریکایی آلمانی،انگلیس،ایتالیا،…تو بازار نباشن چینی میشه بهترین،چینیها پیشرفت کردن ولی هنوز ایمنی سرنشینان و کلا ماشین نسبت به آمریکا و اروپا صفره،من ماشین رو اول کیفیت و دوم بخاطر ایمنی آن سوار میشم،مثلا خودرو پرشیا رو مفت بدی نمیارم چونکه دیدم در کوچکترین تصادفات مچاله میشه،کادیلاک آمریکایی ۷۵ داشتیم ،کوچک بودم از فرعی پراید بهش زد،فقط نوک گلگیر آسیب دید ولی راننده پراید بیمارستانی شد و ماشین هم جرثقیل برد.تو چینیها mwmx22جدید دیدم کاپوت بالا بود و گلگیر ماشین تک لایه بود!!!جلو ماشینا پلاستیک میزارن عوض اهن و کلا با افزایش سرعت و زیبایی مردم رو فریب دادن،نظر هر کسی محترمه ولی من ترجیح میدم ماشین بی آپشن استاندارد ۲۰ سال پیش رو سوار شم تا درجه ۳ چینی خوشگل سرعت رو را.
ارزو نکن برادر الان داداشم گرفتاره ایسیو ماشین خاموش شده نه نمایندگی گردن میگره نه درست شدنیه باید چندماه وایسی تا با پول فراوون یکی دیگه جایگزین بشه
اینهایی که ماشینهای چینی را بد جلوه میدن دلال هستند و میخوان ماشینهای کره ای و ژاپنی ۱۷ ۱۸ سال پیش را با هزار عیب و ایراد و کلی خرج موتور و زیر بند خراب بندازن به مردم .ماشین چینی ۵ ستل گارانتی داره بعد از ۵ سال هم به خود خدرو ساز بفروش ویک مدل روز تحویل بگیر اونهایی هم که توانیی خرید دارند ماشینهای وارداتی بخرند با قیمت بالا.
۵ سال گارانتی بخوره تو سرشون الان ماشین من تیگو ۸ پرومکس هست ماشین ۲۰ هزار کاره مشکل برقی پیدا کرده گارانتی هم زیرش نمیره و کسی هم پاسخگو نیست اتفاقا اونای از ماشین چینی تعریف میکنن اونا دلالن نه اونی داره ماشین ژاپنی و کره ای ۱۵ سال پیش میفروشه دلتون به گارانتی خوش نکنید
نخرید هیچی از مدیران خودرو نخرید برید تو گوگل سرچ کنید تحویل ماشین مدیران خودرو ببینید مردم دلشون خونه ،خود من پارسال ثبت نام کردم هنوز ماشین رو تحویل نگرفتم
حالا یه سال که مدل ماشین میاد پایین ،بیمه نامه از تاریخش داره میره، پولم خوابیده ،اعصابم خورد شده و هزار پیامد دیگه ،هیچکس هم پاسخ گو نیست اینو گفتم چون واقعا دلم برا هم وطن هام میسوزه گرفتار این شیادان از خدا بیخبر نشن
بخدا ما الان بدجوری بلاتکلیفیم ،شما اینکارو نکنید،شما هم دعا کنید ماهایی که ندانسته اینحور گیر افتادیم مشکلمون حل بشه🤲🏻😔
سلام وقت بخیر
آخه حیف نیست پولتو بدی ماشین چینی سوار بشی نه قطعش گیر میاد نه مکانیک داره نه کیفیت داره
تا بنز و تویوتا هست نه جدید مال ۲۰ تا ۳۰ سال پیش ولی اصالت داره .کیفیت داره امنیت داره